Tentoonstellingen en jaarboeken

2024 De jaarlijkse tentoonstelling van De Foudgumse School in 2024 is in Museum De Schierstins te Veenwouden. Openingsdatum volgt nog

Monique vd Wal, 2023

Van 30 juni t/m 27 augustus 2023 zie je in Galerie Autrevue de tentoonstelling van De Foudgumse School. Werken van 26 exposanten, onder wie oud-studenten, (gast)docenten, 3e en 5e jaars studenten en studenten van Vrij Atelier De Foudgumse School.
Je ziet werken van de Foudgumse School:
Auke Hartstra, Annemieke Varkevisser, To Zijlstra, Lia van Dijk, Hes Mundt, Sjoukje Hoogland, Esther Eggink, Dini Oosterhuis, Aukje Bakker,
van de Vrij Atelier De Foudgumse School: Hetty Combs, Nynke Landman, Monique v.d. Wal, Ella Detmar-de Boer, Arjen v.d. Schaaf,
van docent Peter B. van Houten,
van gastdocenten Douwe Elias, Dinie Boogaart, Cees Booij, Marcel Duran, Niels Smits van Burgst en Ben Rikken
en van afgestudeerde master studenten:
Melda Wibawa, Jia Bei Lei, John Boosman, Klaas Klazema, Jaap Veenhouwer

21 mei 2022 opening tentoonstelling ‘De Foudgumse School in De Schierstins’ -Veenwouden! Met medewerking van Ensemble Gaudete, leerlingen van Dinie Goedhart.

2021 De Foudgumse School tentoonstelling was in 2021 in Museum Dokkum.

Jaarboek 2022

Jaarboek 2021
Vormgeving: Melda Wibawa
Commissie: Arjen v.d. Schaaf, Nynke Landman, Dinie Goedhart, Melda Wibawa, Peter B. van Houten.

10 jaar De Foudgumse School in de Leeuwarder Courant van 6 juli 2020!

10 jaar De Foudgumse School in weekblad Actief!

2020 Jubileumtentoonstelling 10 jaar De Foudgumse School
De jubileumtentoonstelling met werk van docenten, 3e, 4e, 5e jaar studenten en oud-masterstudenten van De Foudgumse School werd in 2020 georganiseerd door Stichting Musea Noardeast Fryslân.

10 jaar De Foudgumse School 2010-2020

De  jubileumtentoonstellingen De Foudgumse School 2010-2020 was te bezichtigen vanaf 1 juni 2020 in Museum Dokkum en Museum ‘t Fiskerhúske.

Jubileumuitgave 2020

Vormgeving: Melda Wibawa

Uitreiking getuigschriften in Galerie Peter Leen XL. John Boosman, Hetty Combs (3eJaar), Monique vd Wal (3eJaar), Marjan de Jonge (Master 5e jaar), Jaap Veenhouwer (3eJaar), Dinie Goedhart, Peter B. van Houten, Evelien v Veen (3eJaar), Angelien Coco Martin (3eJaar), Cees Booij, Melda Wibawa (Master 5e jaar, Cum Laude geslaagd), Peter Leen, (achter) Yteke vd Wal (Master 5e jaar), Nynke Landman (Master 3e jaar), Ella Detmar (3eJaar)

Uitreiking getuigschriften in Galerie Peter Leen XL

Tentoonstelling
Werk van (gast)docenten, 3e, 4e, 5e en 6e jaar studenten in Galerie Peter Leen XL, Breukelen.

Jaarboek 2019
Commissie: Monique vd Wal, Nynke Landman, Dinie Goedhart, Melda Wibawa

Tentoonstelling  flyer achterkant flyer voorkant
Werk van (gast)docenten, 3e, 4e, 5e en 6e jaar studenten in Museum Opsterlân-Gorredijk.
Jaarboekje 2018
Ontwerp: Britt Möricke-Den Haag. 76 pagina’s full color. Impressed Print-Pijnacker. Lettertype IBM plex mono en IBM Plex serif.
Commissie: Rob van Duren, Yteke vd Wal, Zwannie Slagter en Dinie Goedhart.
Bestellen: mail@defoudgumseschool.nl
Prijs € 17,50 na 1 juli in Museum Opsterlân-Gorredijk, (inclusief verzending binnenland € 22,00, buitenland € 27,00).

Tentoonstelling
Werk van (gast)docenten, 3e, 4e, 5e en 6e jaar studenten in Museum Møhlmann, Appingedam.
Ontwerp Alette de Groot
Pr. commissie jaarboekje: Yvonne Prinsen, Yteke vd Wal en Alette de Groot.

Tentoonstelling
Werk van (gast)docenten, 3e, 4e, 5e en 6e jaar studenten in Galerie Tolg ‘Art Wierden.

Ontwerp Alette de Groot.
Pr. commissie jaarboekje: Yvonne Prinsen, Sjoerd Jousma en Alette de Groot.

Tentoonstelling
Werk van (gast)docenten, 3e, 4e, 5e jaar studenten in Galerie Peter Leen XL, Breukelen.

Ontwerp Jan Anne van der Laan
Pr. commissie jaarboekje: Jan Anne van Der Laan, Yteke van Der Wal, Denise Visser, José Geertzen, Yvonne Prinsen, Ineke Borg.

Tentoonstelling
Werk van (gast)docenten, 3e en 4e jaar studenten in Galerie Lauswolt-Olterterp.

Ontwerp Sjoerd Jousma.
Pr. commissie jaarboek: Julia van Bohemen, Sjoerd Jousma, Wilma Lanser, Anneke van der Werff en Rens Hoekstra

Tentoonstelling
Werk van (gast)docenten en 3e jaar studenten in Museum Het Admiraliteitshuis-Dokkum.
ontwerp Ihno Dragt.

Toespraak door Ihno Dragt 2017 5 jr Foudgumse School

Uitreiking getuigschriften aan Jia Bei Le, Liesbeth Veenhof, Alette de Groot, Denise Visser, Marjan de Jonge, Aukje Tiesinga, Melda Wibawa, Wya Geerligs, Yvonne Prinsen en Marijke Snoek konden niet aanwezig zijn.

Uitreiking getuigschriften 2017