Agenda

2024 Tentoonstelling van De Foudgumse School in De Schierstins te Veenwouden. Opening 25 mei 2024

Transfiguratie, Peter B. van Houten

Van 30 juni t/m 27 augustus 2023 exposeerde De Foudgumse School in Galerie Autrevue. Werken van 24 exposanten, onder wie oud-studenten, (gast)docenten, 3e en 5e jaars studenten en studenten van Vrij Atelier De Foudgumse School. Werk van:
Auke Hartstra, Annemieke Varkevisser, To Zijlstra, Lia van Dijk, Sjoukje Hoogland, Esther Eggink, Dini Oosterhuis, Aukje Bakker,
van de Vrij Atelier De Foudgumse School: Hetty Combs, Nynke Landman, Monique v.d. Wal, Ella Detmar-de Boer, Arjen v.d. Schaaf,
van docent Peter B. van Houten,
van gastdocenten Douwe Elias, Cees Booij, Marcel Duran, Niels Smits van Burgst en Ben Rikken
en van afgestudeerde master studenten:
Melda Wibawa, Jia Bei Lei, John Boosman, Klaas Klazema, Jaap Veenhouwer

Peter B. van Houten

Expositie De Foudgumse School, de kleinste en noordelijkste academie voor de nieuwe schilderkunst in Galerie Autrevue Heerenveen

‘Transfiguratie’. Te zien tijdens de tentoonstelling ‘Peter B. van Houten 80 jaar’ in de Grote kerk te Leeuwarden op 3 zaterdagen 6, 20 en 27 mei van 13:00-16:00 uur. Welkom!

januari 2023 tentoonstelling Cees Booij 80 jaar in Museum Dokkum

Het prachtige kunstboek
Peter B. van Houten – 80 jaar is nu te koop

116 binnenpagina’s, full color. € 25,- Je kunt het boek bestellen door een mail te sturen naar: mail@defoudgumseschool.nl  Verzend/administratiekosten € 6,50. ISBN 978 9 08 327680 9

Afgestudeerd in 2022 aan De Foudgumse School!

Tijdens de opening in De Schierstins, Cees Booij, docent tekenen, materiaalkennis.

Tijdens de opening in De Schierstins, Cees Booij

21 mei 2022 tentoonstelling ‘De Foudgumse School in De Schierstins’ -Veenwouden! Met medewerking van Ensemble Gaudete, leerlingen van Dinie Goedhart.

Trio Gaudete, blokfluitleerlingen van Dinie Goedhart-Foudgum

Trio Gaudete

10-04-21 Ook van het bijzondere schooljaar 2021-2022 is een mooi jaarboek verschenen met reproducties van werk van docenten en studenten van De Foudgumse School. Te bestellen via mail@defoudgumseschool.nl 17,50 excl. verzendkosten.

Je kunt je nu opgeven voor het motivatie/ toelatingsgesprek voor de opleiding aan De Foudgumse School 2024-2025

1-06-2020
De openingstelling van de jubileumtentoonstellingen van De Foudgumse School 2010-2020 was op 1 juni 2020 in Museum Dokkum en Museum ‘t Fiskerhúske.

Op vrijdag 17 januari 13:30-16:30 uur gaf Pieter Adriaans (Azoren) een masterclass kunstfilosofie.

4 oktober 13:30-15:30 uur les algemene PR door Melda Wibawa

12 oktober 10:00-16:00 uur masterclass ‘ Vrij werk’ Niels Smits van Burgst en bekijk de zomeracademie voor extra masterclasses!

16 en 18 oktober 2019 geeft Pieter Adriaans (Azoren) 13:00-16:30 uur masterclass kunstfilosofie.

Jubileumtentoonstelling van De Foudgumse School met werk van docenten, 3, 4, 5, en oud masterstudenten van De Foudgumse School in Museum Noard East Fryslân in Dokkum en in het Vissershûske in Paesens-Moddergat Thema ‘Het veranderende landschap rond het dorp‘.

29-03-2019

Jaarboek De Foudgumse School 2019. Samengesteld en bewerkt door Melda Wibawa-Leeuwarden. Ontwerp Britt Möricke-Den Haag. Uitgegeven door De Foudgumse School-Foudgum. Drukkerij !mpressed-Pijnacker.
€ 17,50 (voor studenten en oud-studenten), niet studenten € 20,- excl. verzendkosten. Bestellen: mail@defoudgumseschool.nl

Schildermaterialen en technieken voor olieverf. Samengesteld en bewerkt door Cees Booij-Dokkum. Ontwerp Britt Möricke-Den Haag. uitgegeven door De Foudgumse School-Foudgum. Drukkerij !mpressed-Pijnacker. Bestellen: mail@defoudgumseschool.nl € 24,95 excl. verzendkosten.

Zaterdag 30 maart Masterclass Niels Smits van Burgst.
Opgave: mail@defoudgumseschool.nl

Zaterdag 6 april masterclass Dinie Boogaart (volgeboekt)

3 juli 2019 Masterclass Ben Rikken ‘Wad schilderen’ bij slecht weer in het atelier. Opgave: mail@defoudgumseschool.nl

Examens 3e en 5e jaar studenten De Foudgumse School maandag 3 juni 2019 (zie geslaagden!)

30 juni 2019 14:30 uur Opening expositie werk van studenten en docenten van De Foudgumse School in Galerie Peter Leen XL, Breukelen. Tevens uitreiking van 10 getuigschriften!

De Foudgumse School staat geregistreerd in het register van het CRKBO
(Centraal Register Kort Beroeps Onderwijs)

href=”https://defoudgumseschool.nl/website/wp-content/uploads/2020/07/Foudgumse-school.pdf”>10 jaar De Foudgumse School in de Leeuwarder Courant van 6 juli 2020!

10 jaar De Foudgumse School in weekblad Actief!

De tentoonstelling 'Heiligen in beweging' in Museum Vledder te Vledder. Recent werk van Peter B. van Houten. docent en artistiek directeur De Foudgumse School

September 2021 zijn de lessen aan De Foudgumse School weer begonnen!